Alapító tagok

Dr. Kolnhofer-Derecskei Anita

 

Mindig is munkalélektanász szerettem volna lenni, mégis előbb szereztem diplomát közgazdaságtanból. Az egykori konzulensem meghívására kerültem az Óbudai Egyetemre, ahol immár 15 éve dolgozok. Az akadémiai karrier során adott volt, hogy ne még egy MsC diplomát szerezzek, hanem lépjek egy szintet, így a pszichológiai tanulmányaimat már a PhD képzésen fejeztem be. A SZTE-GTK Gazdaságpszichológia kutatóműhelyébe a Kreativitás  témakörének kutatásával jelentkeztem, a kreativitás iránti rajongásom, lázas megismerésének vágya azóta sem csökkent. Tanulmányaim mellett, 15 éves oktatói munkám során követtem végig a generációk gyors váltását a felsőoktatásban, hallgatóim között ma már megjelentek a Z generáció első tagjai is, de az Y generációval mindennapi kapcsolatban állok. A kutatás és megismerés szenvedélye a PhD tanulmányai során és a kutatóműhely vezetőinek hatására erősödtek meg bennem, tisztelettel és alázattal fordulok a valóban értékes és valóban tudományos munkák és művelőik felé, ugyanakkor rendkívül kritikusan vélekedek az áltudományokról. A magyar anyanyelvem mellett angol, német nyelven beszélek, értek (é)s-írok is. Tudományos eredményeim mellett, két gyermekem született (Kata 10, Márk 5), szabadidőmben szeretek utazni, a stresszt pedig közvetlen környezetem helyett jógaórákon vezetem le.

Ha ennél is többet szeretne rólam megtudni akkor kattintson a  LinkedIn vagy a ResearchGate profilomra.

Dr. Reicher Regina

2002-ben végeztem a Veszprémi Egyetemen informatika tanári szakon, mert úgy éreztem, a matematika szak elvégzése után az adatbázis építés és tervezés valamint a programozás érdekes területek. Az adatbázisokkal való kutatás során, 2005-től kezdtem el foglalkozni informatikai megoldások, vállalatirányítási rendszerek és CRM rendszerek bevezetésének és működtetésének problémáival. Számos IT céggel való kapcsolatatom lehetővé tette, hogy megismerhessem ezt a piacot és a KKV szektorra koncentrálva vizsgálatokat végezzek, hogy milyen módon döntenek a KKV vezetői az informatikai megoldások kiválasztásáról, bevezetésének módszeréről. Milyen segítséget, módszertani támogatást vesznek igénybe és a folyamat közben milyen buktatókkal kell szembesülniük. Milyen szervezeti változásokra hajlandóak annak érdekében, hogy a vállalatuk igazodjon az informatikai megoldások adta korlátokhoz.

2014-től kezdtem el foglalkozni az Y generáció informatikai tudásával, netes ismereteivel, az informatikai alkalmazásokkal kapcsolatos attitűdjeikkel. Az egyetemi oktatás során ezzel a generációval találkozom leggyakrabban, ők a jövő munkavállalói és érzékelhető, hogy alapvetően különbözik az IT szektorhoz való viszonyuk, az informatikai megoldások alkalmazásához való hozzáállásuk. Így fontosnak éreztem, hogy a jövő vállalkozóinak informatikai preferenciáit megismerjük és ez alapján alakítható legyen az ehhez kapcsolódó képzésük.

Ha ennél is többet szeretne rólam megtudni akkor kattintson a  LinkedIn vagy a ResearchGate profilomra.

Tóthné Téglás Tünde

Pályafutásomat az üzleti életben kezdtem. Egy termelő vállalatnál, majd a bankszektorban dolgoztam humánmenedzserként, ahol személyzetfejlesztési és szervezetfejlesztési feladatokat láttam el. Most már hat éve dolgozok az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karán oktatóként. A vállalati gyakorlatom során tapasztaltam a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők felkészültségének hiányosságait. És nem értettem, miért nem „figyel” az oktatás arra, ami az üzleti életben történik, miért nem reagál az igényekre. Most a felsőoktatás oldaláról látom ennek nehézségeit, és azt is, hogy ugyanakkor az egyetemen lévő tudásból is milyen kevés „megy tovább” az üzleti gyakorlatba. Úgy gondolom, a BrainBay egy olyan kommunikációs fórumot nyithat, amely lehetővé teszi a párbeszédet, a tapasztalatcserét a két terület között. Remélem, mindannyian tanulunk belőle!

Gazdasági, humánpolitikai és a pedagógiai területen végeztem tanulmányokat, és fejlesztem felkészültségemet azóta is. Oktatóként menedzsment tárgyakat és készségfejlesztő tárgyakat tanítok, a tapasztalati tanulás és a kooperatív tanítási formákat részesítem előnyben. A doktori iskola gazdaságpszichológiai kutatóműhelyében végzett tanulmányaim jelentősen bővítették látásmódomat. Kutatási témám a pályakezdőkkel szembeni munkáltatói elvárások vizsgálata, valamint a vállalatok kompetenciamenedzsment gyakorlatainak megismerése. Szabadidőmet a családommal vagy a gyermekeim kosárlabda mérkőzésein töltöm, de én is szeretek kosárlabdázni.

Ha ennél is többet szeretne rólam megtudni akkor kattintson a  LinkedIn profilomra.