CRM

A vállalati belső folyamatok bonyolultsága elérték azt a szintet, amikor már elengedhetetlenül szükséges volt az informatikai támogatás. Az informatikai rendszerek bevezetésének következtében szükségessé vált a folyamatok racionalizálása.
A kisebb vállalatok számára is kínál megoldást a piac az ügyviteli szoftverek megjelenésével. Az először a szolgáltató cégek részéről megjelenő új igény hatására, mely az ügyfelek megtartása és magasabb színvonalú kiszolgálására irányult új elképzelések jelentek meg a vállalat működtetésével kapcsolatosan.

Ennek a filozófiának támogatására először stratégiát alakítottak ki, hogy minél kevesebb ügyfelet veszítsenek. A CRM stratégia alapvető célja, hogy kialakítsa a vevő hűségét és megtartsa azt. A rendszer használatának célja, hogy a különböző csatornákon beérkező információkat rendszerezze, egységesen, ügyfelekre bontva megjelenítse. Az így felhalmozott ügyféltörténeti adatok felhasználásával pedig javíthatja a cég a hatékonyságát a partnerkezelés területén, a marketingkampányok kidolgozásának területén és a termékfejlesztés területén. Képes meghatározni ügyfeleinek értékét, így még hatékonyabbá teheti a kiemelt ügyfélkör kezelését.

Azonban egy CRM informatikai megoldás bevezetési folyamata komplex lépéssorozat összessége, melynek eredményeképpen a vállalkozás működése eredményesebb lehet, vevői elégedettebbek lesznek, a cég versenyképessége nő.

A bevezetés sikerességét nagymértékben befolyásolja, hogy az előkészítési és bevezetési folyamathoz milyen stratégia kapcsolódik, a vállalat vezetői mennyire kötelezték el magukat az új ügyfélkezelés metodikája mellett.

Ha bővebb információt szeretne, vegye fel a kapcsolatot Reicher Reginával.