Y generáció online jelenléte

A mai fiatal munkavállalók már rendkívüli természetességgel kezelik a különböző technikai eszközöket. A mindennapjaik része. Kérdés persze, hogy valóban jól használják-e ezeket az eszközöket. Vitathatatlan, hogy mára minden tevékenységük a magánélettől a tanuláson át egészen a munkavállalásig, a különböző alkalmazások, mobil eszközök és az internet adta lehetőségek használata mellett történik. 2013-ban egy kutatás eredménye azt mutatta, hogy a felnőtt lakosság közel 60%-a önmagára is rákeres az interneten bizonyos időszakonként. Ennek oka, hogy a megkérdezettek fele aggodalmát fejezte ki online jelenlétének lábnyoma miatt. Az internethasználati szokásokat azonban több tényező is befolyásolja. Az eurostat adataiból egyértelműen kiolvasható, hogy az életkor az egyik legerőteljesebb meghatározó tényező a digitális jelenlét tekintetében. De befolyással bír még az iskolai végzettség és a jövedelem is. A magasabb jövedelem, a magasabb iskolai végzettség pozitív még a magasabb életkor negatív előjellel befolyásolja az internethasználatot és a közösségi felületeken való megjelenést. Természetesen az is hatással van az internetes jelenlét lehetőségére, hogy a digitális eszközök egyre könnyebben érhetőek el. Vajon az Y generáció online viselkedése eltér más generációk tagjaitól? És az Y generáció valóban tovább tagolható az online jelenléte alapján? Léteznek a Yucciek?